Hadits Nabi saw tentang kondisi manusia; "Kedua kaki seorang hamba tidak akan bergeser pada hari kiamat sehingga ditanya tentang empat perkara: tentang umurnya, untuk apa dihabiskannya, tentang masa mudanya, digunakan untuk apa, tentang hartanya, dari mana diperoleh dan kemana dihabiskan, dan tentang ilmunya, apa yang dilakukan dengan ilmunya itu." (HR. Tirmidzi).

Senin, 07 Maret 2011

ERA BANGKITNYA PANJI-PANJI HITAM

Mengapa Allah swt akan mengutuskan Imam Mahdi dan Nabi Isa as di akhir zaman?

Merupakan dua bentuk kepimpinan yang mewakili Rasulullah saw untuk memimpin umat Baginda selepas kewafatan Baginda ialah Khalifah dan Ulama. Khalifah adalah Pemerintah Yang adil manakala ulama pula bertanggung jawab untuk membantu khalifah. Umat Islam sudah lama kehilangan 2 bentuk kepimpinan ini untuk memimpin umat Islam melalui sebuah Daulah Islam. Kuasa untuk memerintah kerajaan dan mentadbir agama telah dirampas oleh Yahudi dan konco2nya. Kuasa itu kemudiannya diserahkan kepada umat Islam yg sanggup meletakkan perintah manusia diatas perintah Tuhan. Lalu sistem ini dipertahankan pula oleh 'ulama mereka' yang berbai'at dengan mereka dengan janji setia yang berlandas perlembagaan mereka. Maka dengan itu tamatlah hak Khalifah dan Ulama Pewaris Nabi tanpa disedari oleh umat Islam.

Tipu daya Iblis yang diperturunkan kepada kaum Yahudi tidak lain hanyalah utk membuat manusia terjerat di dalam sistem hidup yang akan melenyapkan Islam dari muka bumi ini. Tanpa Islam bermakna putuslah perhubungan manusia dengan Allah SWT. Yahudi pula mewakilkan urusan jahat itu kepada Kristiani untuk melenyapkan Islam. Kristiani pula mewakilkan urusan untuk melenyapkan Islam itu kepada umat Islam dengan menyogokkan kuasa untuk memerintah. Pemimpin itu pula meyogokkan umat Islam dengan kemerdekaan. Maka bermulalah lanunan “merdeka, merdeka, merdeka”. Dengan lanunan itu maka tanpa disedari mereka telah menggali liang lahat utk mengkebumikan Islam.

Dengan terlaksananya pilihan raya yang pertama maka Islam pun selesai dikapankan. Dengan terbinanya bangunan Parlemen maka terpancanglah batu nisan untuk Islam. Hakikat ini pahit diterima tetapi menolak hakikat ini juga tidak menguntungkan umat Islam.

Setelah 50 tahun merdeka, umat Islam mulai sadar keadaan tidak menyebelahi umat Islam walaupun umat Islam yang membangun kerajaan. Untuk menyucikan negara ini dari najis Iblis yang disalurkan melalui sistem-sistem Yahudi maka bank, institiusi pendidikan dll telah coba dipermak dengan meletakkan wajah2 yg berlabelkan Islam kepadanya. Namun itu semua tidak mampu untk menghilangkan najis Iblis tg terpalit ke negara ini. Dalam pada itu semangat untuk memperjuangkan Islam muncul dengan mendadak disetiap pelosok negara dan Nusantara. Islam dibanjiri dengan berbagai faham malah ada juga yang berbentuk ideologi semata. Najis Iblis yg sudah terserap kedalam masyarakat Islam selama ini mulai mengeluarkan penyakit-penyakit kronik yg berjangkit. Virusnya ialah ilmu-ilmu Islam yang didapati dengan pembiayaan daripada dana-dana yang diselapuiti oleh Riba.

Dengan terjadinya keadaan sedemikian maka Islam yang sudah tinggal nama dan Al Quran yang hanya tinggal tulisan perlu dihidupkan kembali. Cahaya untuk menyuluh jalan perlu dihidupkan. Yahudi telah menyediakan satu cahaya untuk dijadikan panduan bagi mengantikan cahaya Al Quran yg telah hilang. Manusia pun mulailah berpandu kepada cahaya itu setiap hari. Cahaya itu terbit dari barat dan terpancar ke dalam rumah-rumah melalui peti-peti talivisi.

Now is the time to peak of the end of time. Islam mulai diperjuangkan disana sini dan permusuhan diantara Islam dan Kristian tidak dapat diselesaikan di meja perundingan lagi. Pergerakkan umat Islam diperhatikan dan dipantau. Semua ruang utk membina Daulah Islam sudah ditutup. Tidak ada negara yang sesuai untuk Khalifah bertapak didunia ini. Kalau Khalifah menjadi warganegara Indonesia, maka Khalifah mesti mematuhi undang-undang Dasar 1945. Mana mungkin Khalifah mematuhi peraturan2 yang selain dari Al Quran. Bolehkah Khalifah menjalankan hukum2 Islam didalam negara seperti Indonesia ini? Mahukah orang2 bukan Islam menyerahkan kepimpinan negara kepada Khalifah yg diutus oleh Allah SWT. Maka apa yg coba dikatakan disini ialah sudah tidak ada ruang lagi untuk Khalifah yang diutuskan oleh Allah SWT untuk menegakkan Daulah Islam didunia ini. Yahudi telah menutup semua ruang untuk Khalifah dan Daulah Islamiah muncul kembali tanpa umat Islam sedari.

Tetapi kita juga harus sedar bahawa Iblis mengetahui akan kekuasaan Allah SWT. Iblis sadar Allah SWT mampu mengadakan sesuatu walaupun semua ruang telah ditutup. Oleh itu kita sebagai umat Islam yg masih mencintai Islam mesti mengharapkan Allah SWT memilih kita sebagai hambanya yg diberi peluang untuk terlibat didalam proses membangkitkan Islam untuk kali kedua. Kita tak mungkin jadi para2 sahabat Rasulullah saw, maupun tabiut tabiin. Tapi kita masih berpeluang menjadi pengikut panji-panji hitam utk menbangkitkan kembali Islam di akhir zaman ini. Umat Islam harus mengenepikan semua fahaman yg memecah belahkan umat sekarang dan tumpukan kepada perkara yg positif.

Panji-Panji Hitam adalah lambang kepada sebuah Daulah Jelmaan yg akan wujud menyesuaikan dengan keadaan diakhir zaman ini. Daulah ini tidak mempunyai persempadanan negara atau kaum. Panji-Panji bermaksud Kerajaan atau kuasa manakala Hitam bermaksud total atau menyeluruh. Hitam adalah warna yg diasaskan dari campuran 4 warna asas “prime colour” yaitu kuning, biru, merah dan jernih. Kuning adalah warna kekuasaan tanah, biru adalah warna kekuasaan air, merah warna kekuasaan api, dan jernih adalah warna kekuasaan angin. Oleh karena itu hitam adalah warna total yg meliputi 4 perkara asas. Daulah Jelamaan juga meliputi 4 jurusan yaitu Syariat, Tarekat, Hakikat dan Makrifat. Sebenarnya banyak lagi kaitan angka 4 yg terkandung didalam Daulah Jelmaan ini seperti konsep 4 sahabat, 4 mazhab dll. Cukuplah dengan anda mengetahui bahawa angka 4 membawa maksud satu gabungan yg lengkap, total atau menyeluruh. Ilmu angka dan warna adalah sebahagian daripada ilmu-ilmu asas utk mengenali rahasia penciptaan Allah SWT melalui penciptaan Alam & Makhluk.

Hadis akhir zaman mesti ditafsir melalui perspektif Makrifat. Kiasan2 yg Rasulullah saw ada didalam hadis bertujuan utk menyimpan rahasia daripada musuh Islam. Tafsiran akal tidak terjangkau kepada maksud sebenarnya hadis tersebut. Tanpa dilengkapi ilmu-ilmu Makrifat kita tidak akan mampu menafsir hadist dengan tepat. Hanya umat Islam saja yg boleh mencapai Makrifat dan menguasai ilmu-ilmu Makrifat. Dengan cara ini saja rahasia-rahasia Islam boleh terpelihara. Yahudi mengerti ilmu-ilmu apa yg terkandung didalam Islam. Sebab itu Yahudi mampu menghambat Islam berkembang. Sebenarnya Rasulullah saw telah memberi satu garis panduan yang jelas tentang apa yg akan terjadi di akhir zaman ini melalui hadis tentang akhir zaman. Panduan itu sangat detail dan lengkap. Ini mengambarkan bagaimana seriusnya keadaan diakhir zaman ini. Iman umat Islam sudah sangat2 terancam. Kalau anda dapat lihat keadaan Islam dari sudut pandangan Makrifat, maka Islam boleh diumpamakan seperti seorang ibu yg sudah tua dan uzur malah tidak dipedulikan oleh anak2, saudara dan masyarakatnya.

Jangan bangunkan Islam dengan tangan yang berisi kezaliman. Tetapi bangunkan Islam dengan tangan yang berisi dengan keadilan. Jangan sampaikan Islam dengan perkataan yang berisi kebencian, tetapi sampaikan Islam dengan perkataan yg berisi dengan kasih sayang. Salam

3 komentar:

  1. merah, biru, kuning dan putih adalah warna negara malaysia.

    BalasHapus
  2. Sumatera yaNg akan jadi tempat daUlah kahlifahan dunia islam sedunia,indoneia\ terbaGi dua indonesia kejawean indonesia ,muslim berladaska\n budAya ,melayu negeri gabungaN ,malaysia ,brunai dan singapura serumpun

    BalasHapus
  3. TNI adalah pasukan yg berpeluang menjadi panji hitam dari timur mendampingi Imam Mahdi berperang melawan israel yahudi yg didukung oleh sekutunya pasukan nasrani yaitu amerika,inggris,francis, dll.TNI adalah pasukan terbaik saat ini di bumi yg terbukti mendapat banyak penghargaan dari PBB pada misi perdamaian dunianya baik itu di kongo atau belahan dunia lainnya.Diakhir zaman indonesia akan menjadi mercusuar dunia yg mendukung Imam Mahdi dan nabi Isa as dlm perang besar melawan yahudi ( yg dimurkai Allah ) dan nasrani ( orang-orang yg sesat ) ini tersirat dlm surat Al-Fatihah yg dibaca ber ulang-ulang oleh umat islam dlm sholatnya sebagai bacaan wajib yg merupakan do'a umat islam agar mendapat kemenangan dlm perang akhir zaman tersebut.

    BalasHapus

Entri yang Diunggulkan

MENJUAL AGAMA PADA PENGUASA DISIFATI ANJING DALAM AL QURAN

Pemimpin/Ulama adalah cermin dari umat atau rakyat yang dipimpinnya. Definisi Ulama (wikipedia) adalah pemuka agama atau pemimpin agama ...

Popular Post